Zakład Mediów Elektronicznych UŁ

Sztuka wyobcowana

29 sierpnia 2012
Kategoria: Teksty
Świat coraz częściej staje się dziś przestrzenią wędrówek. Z rozmaitych powodów, przymuszeni przez okoliczności bądź z własnej woli, zmieniamy miejsca pobytu, zmieniamy języki, w których komunikujemy się z otoczeniem, zmieniamy konwencje, które określają nasze zachowania i budują nasze relacje ze światem. Zmieniamy cały nasz modus vivendi. W rezultacie odnajdujemy się w coraz to nowej rzeczywistości.

Niekiedy ów stan wędrówki nabiera cech trwałości. Zmienność uzyskuje wymiar stałości. Stajemy się nomadami, przemieszczamy się niestrudzenie nie pragnąc bynajmniej, aby którykolwiek z odwiedzanych światów stał się czymś więcej niż miejscem chwilowego postoju, wędrujemy nie szukając domu. Identyfikujemy życie ze zmianą, z doświadczeniem Nowego.
 

Crude Life

29 sierpnia 2012
Kategoria: Nowości wydawnicze
Crude Life

Książka jest katalogiem retrospektywnej wystawy „Crude Life” duetu artystycznego Oron Catts & Ionat Zurr (Tissue Culture & Art Project), która miała miejsce w CSW Łaźnia w kwietniu 2012 r. Projekt Tissue Culture & Art powstał w 1996 roku z myślą o badaniu możliwości, jakie daje artystom hodowla żywych tkanek. Pomysł hodowli dzieł sztuki – a nie ich produkcji – TC&A realizuje i rozwija teoretycznie w postaci bytów „pół-żywych” (Semi Living).
LiveVisuals

Live Visuals for Performance, Gaming, Installation, and Electronic Environments, Leonardo Electronic Almanac

Key advancements in real-time graphics and video processing over the past five years have resulted in broad implications for a number of academic, research and commercial communities. They enabled interaction designers, live visualists (VJs), game programmers, and information architects to utilize the power of advanced digital technologies to model, render and effect visual information in real-time.

Real-time visuals have a profoundly different quality and therefore distinct requirements from linear visual forms such as narrative film. The use of visual elements in a live or non-linear context requires a consideration of insights and techniques from other “non-visual” practices such as music performance or human-computer interaction. The issue will be organised under the general rubric of knowledge-sharing between disparate research bodies and disciplines. This will allow for distinct and dispersed groups to come together in order to exchange information and techniques. A key concern will be to bring a humanistic approach by considering the wider cultural context of these new developments.

Artists in Industry. The Role of Design in the Digital Age.
International Conference, Bucharest, Romania
November 1-2, 2012.

Deadline for proposals: 23 of September 2012.

Artists in Industry, the International Conference on The Role of Design in the Digital Age, will be held November 1-2, 2012, at "Ion Mincu" University of Architecture and Planning in Bucharest, Romania.

The project Artists in Industry was initiated by 2580 Association with the support of AFCN – National Administration of Romanian Cultural Fund.
ars

If every crisis is also an opportunity, then what opportunities are we failing to take advantage of solely on account of our perplexity and our unwillingness to come to terms with the changes happening now?

What we need is a broader, more open-minded perspective that enables us to peer beyond the boundaries of our habitual ways of doing things, our specialized disciplines and our conventional ideologies, and that can also visualize the pluralism and the inherent contradictions of our modern, globally networked world. A new Big Picture that is no longer from a centralized point of view and isn’t projected out of the center of a global force, but is instead a patchwork of diverse positions.